Haber

Ford başkanı: ABD, elektrikli araç üretiminde Çin ile rekabet edemez

ABD ile Çin arasındaki ticari rekabet elektrikli otomobillerde de kendini gösteriyor.

Bu konuda ABD’li işadamlarından da çarpıcı açıklamalar geliyor.

“Çin ile rekabet etmeye henüz hazır değiliz”

Ford Motor Co. CEO’su Bill Ford Jr., ABD’nin elektrikli araç üretiminde Çin ile rekabet etmeye çalıştığını söyledi. “henüz tam olarak hazır değil”söylenmiş.

Ford, CNN’in Fareed Zakaria GPS programına verdiği bir röportajda şunları söyledi: “Çok hızlı geliştiler ve büyük ölçekte geliştiler ve şimdi ihracat yapıyorlar. Burada değiller ama bir noktada buraya geleceklerini düşünüyoruz. Hazır olmamız gerekiyor ve biz de buradayız.” hazır olmak.”dedi.

Çin, potansiyel olarak küresel otomobil endüstrisini yeniden şekillendirerek ve otomobil ticareti ortakları ile rakiplerinin hakimiyetini baltalayarak, dünyanın 2 numaralı binek araç ihracatçısı olmaya hazırlanıyor.

Çin – ABD rekabeti

Çin’de üretilen arabaların yurt dışına sevkiyatı 2020’den bu yana üçe katlanarak geçen yıl 2,5 milyonu aşarak Almanya gibi klasik otomobil ihracatçılarına meydan okudu.

Ford, bu yıl Michigan’daki bir elektrikli araç aküsü tesisine 3,5 milyar dolar yatırım yapacağını duyurdu. Şirket, Çin merkezli bir Contemporary Amperex Technology Co.’dur. Ltd.’nin teknolojisi ve desteği, siyasi tartışmalara neden oluyor.

“Çin güç merkezi olacak”

Ford CEO’su Jim Farley, Mayıs ayında Çinli elektrikli araç üreticilerinin segmentteki ana rakipleri olduğunu ve Ford’un Çinli otomobil üreticilerini yenmek için ayırt edici markalaşmaya veya daha düşük maliyetlere ihtiyacı olduğunu söyledi.

Farley, “Bence ana rakip olarak GM (GM.N) veya Toyota (7203.T) değil Çinlileri görüyoruz. Çinliler güç merkezi olacak”söz konusu.

Henry Ford’un torununun torunu Ford, Ford mühendislerinin teknolojiyi anlamaları için bir fırsat gördüğünü söyledi.

Çin, Avrupa’da üretilen elektrikli otomobillere müdahale ediyor

Ford, Amerika’da bir şeyler yapmanın değerli olduğunu ve imalat işlerinin daha güçlü bir ekonomiye yol açabilecek çarpan etkisine sahip olduğunu söyleyerek, ABD merkezli imalatın fiyatları yükseltmeye zorlayamayacağını savundu.

ford, “Maliyet eğrisinde aşağı inmeye ve üretim eğrisinde yukarı çıkmaya başladığınızda, maliyetler düşecek ve biz burada otururken bile düşmeye devam edecekler.”söz konusu.

Çin, Avrupa’da elektrikli otomobillere zaten derinden dahil olmuş durumda ve satılan Çin yapımı araçların çoğu Tesla Inc.’in elektrikli modelleri. Volvo ve MG gibi Çin’e ait eski Avrupa markaları ve Dacia Spring veya BMW iX3 gibi diğer modeller, Çin’de özel olarak üretildiği de bilinmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu